Pay & Play Footgolf

Trantorpsbanan är inte bara till för golf. Här spelar vi även Footgolf, eller Fotbollsgolf som det ibland också kallas. Banan är öppen för alla som vill spela Footgolf. Footgolfbanan är belägen på Trantorpsbanan - en 9 hålsbana i en kuperad terräng.

• 9 hål
  • par 3
  • Footgolfhålen varierar från ca 80 - 130 m.
  • Greenfee: Läs under Avgift
  • Ta med din greenfeebricka.
  • På scorekortet bokför du ditt resultat, finns i klubbhuset
  • Vi har inte fotbollsskor på banan.
  • Bollar finns att hyra (20:-) om du inte tar med dig egen boll.

Hur går det till?

Footgolf spelas som golf, men med större boll och större hålkopp ca 50 cm.
Det går ut på att med så få sparkar som möjligt spela bollen från utslagsplattan (blå plattan framför tee) till hål, med blå flagga. Alla hålen räknas som par 3 - vilket innebär att det ideala är att spela hålet på 3 sparkar från utslagsplats till hål. Vattenhinder, bunker och out-of-bounds utgör normala hinder. Ospelbar boll kan förekomma. Pliktslag/sparkar och droppning sker enligt golfens regler, med den skillnad att istället för klubblängder mäter man armlängder. Spelaren med lägst antal tillslag/sparkar vinner!
Vanliga golfregler gäller här.

Du tar med ett scorekort från klubbhuset där du fyller i ditt resultat. Kortet innehåller en kartskiss över området och hålen du skall vandra mellan. För dig som är ny finns också vanliga golfregler som också gäller på banan.

Vi önskar dig ett en trevlig runda och önskar dig lycka till!

Banrekord

Per Nilsson, Vejbystrand,  gick runt banan på 31 sparkar den 25:e Juli 2020.