Golfkurs

2019-04-10
Vill du uppdatera dina golfkunskaper? Vi har en kursdag söndagen den 5 maj med Robert Fredriksson, tränare på Kinds golfklubb. Mer information nedan...

KURS 1 - kl 9:00- ca 12:00  -  Järnklubbor och Driver

Här går vi igenom järnklubbor och driver. Vad gör att man får en bra bollträff med järnen och vad skall jag personligen tänka på när bollträffen inte sitter? Varför skruvar bollen med drivern och vad skall jag ändra för att detta inte skall hända?

Denna kurs rättar till både din bollträff och rakhet. Cirka 1,5 timme till järnklubbor och cirka 1,5 timme med drivern.

KURS 2 - kl 13:00- ca 16:00  -  Närspels kurs

Denna kurs syftar till att vässa närspelet. Vi lär oss att skapa en bra bollträff samt hur man skall tänka för att chippa dit man vill. Vi reder också ut vilken klubba som skall användas när och varför. Problemet om vilken klubba jag skall chippa med är förhoppningsvis löst efter denna kurs. Finns det tid över går vi även in på bunkerslag.

Max antal deltagare är 12 personer/kurs.

Pris: 1 kurs - 300:-, båda kurserna 500:-. Betalas kontant på plats, ej swish.

Anmälan sker via mail till robert.fredriksson10@gmail.com eller via telefon till 073-078 61 74.

Välkommen!