Hej Golfare - träning på G

2022-12-07
Året börjar gå mot sitt slut och julen närmar sig. Vi blickar framåt mot nästa säsong 2023. Hösten har varit full med planering och massa möten inför kommande säsong. Förhoppningsvis kommer den att vara varm och skön med många bra golfdagar. Vi har klurat lite på vad vi tränare kan göra för er och er golf. Säsongen 2023 hoppas vi att vi får chansen att träffa er i vår träningsverksamhet.

Nyhet Säsongsträning 2023!

Vi kommer erbjuda säsongsträning både på vår och höst. Träningen kommer vara 5 veckor på vår och 4 på hösten. Upplägget är träning fem veckor 1,5 timma/gång varannan vecka. Så då finns tid på mellanveckan att finslipa på det vi tränar på. Vårterminen börjar i april och slutar i juni. Vi kommer gå igenom massa närspel till mycket sving. Träningen ligger på måndag em/kv eller tisdag fm. Anmäl din plats redan idag. Träningen är gemensam med Lanna GK och vi varvar träningen varannan vecka mellan klubbarna. Se mer om det på vår hemsida.

Vi kommer fortsätta vara en av länets största och främsta när det gäller nybörjare för Grönt kort. Vi har genom åren utbildat 1000-tals till den bästa sporten som finns.

Lektioner i blandade former. Vi ger lektioner i närspel och sving. Dessutom brukar spelträning på banan vara uppskattat. Till nästa säsong kommer vi kunna erbjuda TrackMan under våra lektioner. På vår hemsida går det att läsa mer om lektionspaket mm.

Utöver detta kommer vi ha Tematräningar, Summer Camps och vi fortsätter med våra korta tränings & spelresor One-day Trip.

Hemsidan får en liten städning och vi hoppas att ni kommer hitta det ni söker.

Redan nu går det bra att anmäla sig till Säsongsträningen 2023. Vi erbjuder samma upplägg på våra klubbar Strandtorp, Tönnersjö, Ullared Flädje, Rydö, Reftele och Lanna.

Julklappstips!

Boka upp dig på Säsongsträningen. Först till kvarn gäller. Vill du köpa julklappar har vi några bra erbjudanden på vår hemsida christophersvarvargolf.com

Tränarteamet på Christopher Svarvar Golf

Följ oss på fb och insta!

PS. Kom ihåg att anmäla dig till vinterkursen på Strandtorp eller RUFF. DS