BabyBjörn Matchspel

2023-05-22
Nu är det dags igen för MATCHSPEL. Anmäl dig till lannagolfklubb@gmail.com, senast 26maj.
Hur Matchspelet kommer se ut i år, beror på hur många som anmäler sig till denna roliga tävlingsform.

Klart är att det blir någon form av gruppspel, för att alla ska få spela mer än 1 match.

Hur många grupper och vilka som sedan går vidare kommer vi att meddela efter anmälningstidens slut.

Vinst ger 3 poäng. Är det lika efter 18 hål fortsätter spelet med särspel tills man fått en vinnare och då är fördelningen av poängen följande: 2 poäng till segraren och 1 poäng till förloraren. Om några i gruppen hamnar på samma poäng gäller inbördes möte. WO-seger ger 3 poäng.

Lottning sker den 2 juni och därefter börjar gruppspelet.

När själva gruppspelet ska vara färdigspelat avgörs på hur många matcher som ska spelas – när ni väljer att spela era matcher bestämmer ni själva.

STARTAVGIFT: 100 kr betalas innan första matchen spelas till kansliet eller via swish – ”Matchspel”.

LYCKA TILL!
BabyBjörn Matchspel